24 Ogos 2009

Salam Ramadhan

Selamat Menyambut Ramadhan kpd semua kwn2
Moga2 dpt la kiranya kita menjalankan ibadat puasa
dgn penuh keikhlasan, keinsafan, kekhusyukan,
diberikan kesihatan yg baik, diberkati, dirahmati
dan diredai oleh-Nya.....
dikesempatan ini jg kami sekeluarga ingin
memohon maaf sekiranya ada tersalah kata dan
perbuatan yg menyinggung perasaan
kwn2 semua..........selamat berpuasa..........
andai kau tahu ini Ramadhan terakhir……………..
tidak akan kau sia siakan walau sesaat yang berlalu
setiap masa tak akan dibiarkan begitu saja
di setiap kesempatan juga masa yang terluang
alunan Al-Quran bakal kau dendang...
bakal kau syairkan

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir……………..
tentu dirimu tak akan melupakan mereka yang tersayang
mari kita meriahkan Ramadhan
kita buru...kita cari...suatu malam idaman
yang lebih baik dari seribu bulan
Duhai Ilahi....
andai ini Ramadhan terakhir buat kami……..
jadikanlah ia Ramadhan paling bererti...
paling berseri...menerangi kegelapan hati kami
menyeru ke jalan menuju ridho serta kasih sayangMu Ya Ilahi
semoga bakal mewarnai kehidupan kami di sana nanti

Namun teman...
tak akan ada manusia yang bakal mengetahui
apakah Ramadhan ini merupakan yang terakhir kali bagi dirinya
yang mampu bagi seorang hamba itu hanyalah
berusaha...bersedia ...meminta belas-NYA
wahai tuhan ku tak layak kesyurgamu ...
namun tak pula aku sanggup ke Nerakamu ...
kami lah hamba yang mengharap belas darimu
"ya allah jadikan lah kami hamba2 mu yang bertaqwa..
ampunkan dosa2 kami kedua ibubapa kami..
dosa semua umat2 islam yang masih hidup mahupun
yang telah meninggal dunia" Amin.......


2 ulasan:

Mama Qaseh berkata...

Selamat Berpuasa jg tuk Kak Ninie n Famili..
Alhamdulillah Niena dh sihat..
Tingginya suhu bdn dia smp 43'c..pnasss nya Kak..
Nsb tk jd apa2 kan..
Dgn keadaan skang nie pun org slalu kalu tdo mlm rsa bdn Qaseh tkut2 klu dia dmam..
Mdah2an kita dn famili kita d jauhkan dr wabak pyakit yg sdg menular skang ni kan..Aminn

To Niena:Plz jgn takuttt nk mkn ubat yea sayang..ni blh geng ngn Qaseh tau panakut ngn ubat hehe

eCOSWAYmamaD berkata...

salam ramadhan untuk ninie sekeluarga...dari keluarga mamaD..semoga ibadah kita diterima..
ninie..nnti tukar ye link rahsia pikiranku tu kpada link ni...link tu dah takde..
www.ecoswaymamadanish78.blogspot.com