18 Jun 2015

Salam Ramadhan


Alhamdulillah, masih berkesempatan menyambut ramadhan tahun ni.  Selamat menyambut bulan ramadhan kepada semua yang sudi membaca....tidak kiralah walau siapa pun anda..terima kasih.  Mengharapkan amal ibadat pada tahun ini akan lebih berlipat kali ganda dari yang sebelum2 ni.  Berazam untuk berpuasa penuh (ermmm.....boleh ker??.....InShaAllah) dan nak juga penuh bersolat tarawih (huhuhuuu......harap2 boleh la....) Nak juga khatam Al-Quran pada bulan ni....Nak cuba kurangkan pembaziraan dalam segala hal....(ni lagi satu yg mmg susah.....) biasanya time bulan ramadhan laa....over bajet sebab ikut nafsu (tak pernah insaf dgn pengalaman tahun2 lepas....buruk sungguh perangai)

Ramadhan is time to recharge....i hope, InSyaAllah..


Jangan lupa bersahur......

Sahur adalah makanan berbarakah, maka janganlah meninggalkannya walaupun hanya seteguk air, kerana malaikat bershalawat atas orang yang bersahur.
(HR Tirmidzi)

Bercakap itu lebih baik daripada diam, tapi....diam itu lebih baik daripada bercakap perkara yang merapu..........ok, stop....banyak pula merapu....heheheee....

Di sini saya mohon maaf atas segala kelemahan, kekurangan, kesilapan & kekhilafan.  Semoga Allah mempermudahkan ibadat puasa kita tahun ini.  InSyaAllah dengan izin-Nya.

Salam Ramadhan Al-Mubarak....


Tiada ulasan: