05 September 2010

Ke Mana Perginya.....

hari ini dah hari ke 26 kita berpuasa
tapi entahlah.....ke mana perginya mood raya ni.....
rumah masih berselerak...tak dikemas lagi...
tak boleh nak salahkan hb sebab tak siap mengecat
ya la...dia pon manusia jgk, ada perasaan, tau rasa penat
takkan nak paksa dia buat sampai siap baru berhenti....
jadi..selagi kerja2 mengecat belum siap.....
bererti...rumah tak boleh dikemas.....
huhuhu...rumah sy dah jd macam tongkang pecah....
rumah sy masih belom ade langsir.....
mood menjahit masih belum datang2 lagi....
langsirnya dah ade...tapi kenapa susah sangat nak potong...
nak menjahit...tapi dlm bilik tak de kipas...panas...
adakah alasan itu boleh diterima...???
bahan2 tuk buat biskut raya dah 2 minggu beli...
tapi masih dalam plastik, masih sama seperti waktu beli aritu
masih di tempat yang sama...tak bergerak2 pon.....
tahun lepas, takde oven...sanggup bakar biskut dlm periuk & kuali
satu malam bersengkang mata tuk buat biskut raya
sampai hangus2 biskut tu...sbb xleh kawal suhu...
tahun ni dah ada oven...tp malassssnya melampau.....

adakah sebab kemalasan yang melampau tu yang menyebabkan mood raya tu belum datang lagi.....???

bila dah mengadap lappy...semua kerja tak buat

adakah itu juga salah satu penyebabnya.....?

oh tidak.....tapi mungkin ya kottttt.....;-P

8 ulasan:

Insan Marhaen berkata...

Mr Os ada kata;

" bukannya malas tapi tak kose..."

alasan juga ke tu?

Lana~Bulu berkata...

kita masih merasakan keperluan ramadhan..pasai tulah hati masih belum terpanggil merasai kemeriahan hari lembaran..

ieda berkata...

aah lah ninie , ieda pun rasa mcm tuu .. lagi 4 hari nak raya tapi x tahu mana mood raya tuu ..

nak cakap gaji dah masuk , dah habis .. bonus punn sama .. ermmm kena cari nieh x leh jadi heheheh

ainazliena berkata...

smoga mood raya cpat2 dtg yerk..jemput dtg uma nana kt pasir gudang..dok uma lg..

ninie's corner berkata...

IM : " bukannya malas tapi tak kose..." pon alasan jg tu...

ninie's corner berkata...

LB : betol jak tu...sedih rasanya nk tinggalkan Ramadhan...tahun depan belom tentu lagi... InsyaAllah kalau panjang umur...

ninie's corner berkata...

Ieda : walaupun kt radio sedang rancak diputarkan lagu2 raya... hati ni bukannya rasa seronok... tapi sedih.....

ninie's corner berkata...

Nana : InsyaAllah...