30 Ogos 2010

Shopping Raya - pasar borong pandan

ari sabtu...lepas hb balik solat tarawih gi psr borg pn...
gi shopping2 tuk raya.....
jln punye la jem...hampir setengah jam...baru dpt masuk kwsn
pasar borong...tu belum lg nk cari parking....
kt sini brg murah2...tp terpaksa la tempuh jem...cari parking...
sesak, padat, mmg kureng selesa.....
tp org ttp jgk suke gi sini sbb perbezaan herga yg amat ketara
dgn pasaraya.....kualiti ttp sama terutamanya baju kurung...
baju kurung & tudung yg disambar.....
skrg ni tgh trend 'cotton'

kasut, sandle, selipar yg dilelong dgn herga borong
ape2 je dgn herga RM7 sepasang
tetiba teberkenan plk ngan kasut crocs tu (bkn ori)
Niena plk suke ngan selipar snoopy tu.....

sambar lagi.....:)
ok la kan.....2 pasang baru RM14.....

lelong lampu kelip2 plk.....
setiap sekotak RM 10 jer.....
yg ni hb yg berkenan...tah bile la dia nk pasang....
kt umah tu ade 2 kotak lampu kelip2 yg hb beli mase
gi Penang aritu...belom pasang pon lg.....
kalau gi pasar borong ni mmg rambang mata.....
kdg2 tu benda yg tak patut & xde dlm senarai pon

boleh disambarnya.....
punye la sakan bershopping2...keluar masuk bazar.....
tak perasan...rupe2nya dah kol 3 pagi..........
org ttp masih ramai brshopping2.....
mcm siang la plk.....

sblum balik.....mkn dulu...
my favourite...roti nan ngan daging kima....
tp cam kureng sikit la rasenya...sdp lg yg kt smart...
niena mkn roti john.....
hb biase la mesti mkn nasi putih, tomyam & telor mate lembu...
sampai rmh dah kol 3 lebih....
ingatkan nk baring2 kejap tuk longarkan ape2 yg dah kejang
penat tu.....nk ilangkan letih la konon2nya.....
tetiba sedar2 org dah azan subuh......
huhuhu...xsahur la kite arini.....:(
nasib baik sblum balik dah mkn dulu.....
kesian jgk kt niena...takut dia xthn plk...
tp lepas di'saiko'.....Alhamdulillah, abis jgk dia posa aritu....






6 ulasan:

Ain berkata...

cantik la baju kurung ninie tu, kalau yang dah siap macam ni satu pasang berapa ringgit erk....

hari tu mil belikan ain kain cotton kat indon, 3.5mtr 40 ringgit, tapi tak sempat nak jahit sbb tukang jahit tak ambik tempahan dah....

tak merasa jugak nak bercotton tahun ni...

hehehe....

Insan Marhaen berkata...

takat hari ini IM belum pernah mis sahur. kesian kat ibu_suri dan anak-anak kalau mis...

ninie's corner berkata...

Ain : baju kurung ninie tu sepasang RM40 jer (kdi kwn ninie) murahkan...klu kdi lain, paling murah pon diaorg bleh bg RM65...tp yg niena tu mahal sbb beli kt kdi lain RM30 sepasang...

IM : kalau bole, mmg xnk miss sahur...kesian kt niena...

Yan berkata...

dah 2 tahun rasenye tak terjah pasar borong pandan.. dulu duk johor jaya time posa2 rajin gak turun.. ni dah jauh....

ninie's corner berkata...

Yan : ninie suke gi pasar borong pandan sbb brgnya byk yg murah2

CuTeMiUt78 berkata...

eemm memang kan kat pasar borong pandan tu memang byk barang2 yg murah2.. kita klu blk jb.. tak berkesempatan nak g pun.. sebabnya penuh padat gitukan..